subota, 14. lipnja 2014.

Update 2014



Pošto nisam dugo pisao kratki osvrt na seboreju.
Stanje kod mene je stabilno i dao bi si ocjenu vrlo dobar. Koristim i dalje Vichy Dercos Sensitive protiv peruti jer mi jedini ne isuši vlasište a fino očisti vlasište i ne masti se previše. Nemam problema s alergijama (osim na aditive iz mesa), seboreja na tijelu gotovo da je i nema, ne trošim nikakve suplemente, zdravo se hranim koliko je to moguće, znači puno voća i povrća, i dalje imam glavobolje od špricanog voća i povrća, lice je čisto, slatko uzmem tu i tamo ali ne previše jer mi se masti cijela glava, najviše lice a najgore dobijem akne tako da je šećer za mene i dalje zabranjen u većim količinama.

Općenito jako sam zadovoljan s stanjem i polako iz godine u godinu ide na bolje iako su to milimetarski pomaci. Upravo zato sam prestao sa experimentiranjem i daljnim proučavanjem seboreje. Ovo će vjerovatno biti moj zadnji post, osim ako nešto iznenada ne iskrsne i da je vrijedno objave. 

Sve što znam i do čega sam došao vlastitim iskustvom, napisao sam na blogu. Imate arhivu i komentare, čitajte i borite se! I meni nitko na početku nitko nije pomogao, sve sam sam morao, prošao sam trnoviti put do stanja gdje jesam danas. Ja vam mogu samo dati smjernice ali sve ostalo je na vama. Kožne bolesti nisu smak svijeta, ima puno gori stvari u životu, ali traže veliku žrtvu da shvatimo koliko je zapravo tijelo složeno i da samo najobičnija funkcija na tijelu, poput čiste kože, jako puno košta. 

Par zanimljivosti za kraj.

Otkako je blog otvoren, davne 2009, kad pogledam statistike posjećenosti, svaka godina je skoro identična po posjetama. Vrhunac posjeta je u 4mj, znači proljeće i tad je seboreja očito najaktivnija. Najmanji je već pogađate u srpnju kad je sunce najjače i kad je koža izložena UV zračenju.

Anketa o krvnim grupama odgovara realnom broju krvnih grupa u cijeloj populaciji, znači nema veze koja si krvna grupa jer su svi zahvaćeni jednako a ne samo jedna krva krupa. 0 i A su najzastupljenije i kod seboreje i kod ostatka populacije. Moglo bi se zaključit da je genetika tu slijepa ulica i da odgovara ona teorija o zatrovanosti organizma koje je uzrokovano nekim vanjskim faktorima.



Savjeti za kraj:
-1-
Svim seborejašima, pogotovo početnicima; KLONITE SE KORTIKOSTEROIDA! Svaki put čitam jedno te isto, dobio/la sam mast/kremu i namazao i 10 dana sve bilo čisto, nakon toga noćna mora. Lijepo sam objasnio zašto se to događa, vi samo gurate problem pod tepih i ništa više. Tko se toga bude držao već sam mu pola pomogao, jer iako se sad ta tvoja perut čini strašna nakon kortikosteroida će bit 10x gora. Problem je unutra a ne vani.

-2-
Jedite zdravo! Pod tim ne mislim da prijeđete skroz na BIO i pri tome bankrotirate, nego malim sitnim koracima malo po malo se borite s seborejom. Jednostavno pitanje; kad ste zadnji put pojeli sirovu mrkvu ili papriku? Neka vam to postane navika. Kupite badema, pistacio pa pojedite bar jednom mjesečno jedno pakovanje koje ne košta neznam koliko. Ako je 30kn za malu vrećicu pistacia puno a za kutiju cigareta nije onda neznam o čemu pričamo. Ljudi počnite se mjenjati! Mene je seboreja naučila jako puno. Danas NE JEDEM ŠROT kao prije. Znam ga prepoznat. Obavezno čitam deklaracije ako ima neki od štetnih sastojaka tipa hrpu aditiva kao primjerice u Ledo sladoledu  NE KUPUJEM i točka. Idem dalje, tipa u Lidl i tamo kupim strani sladoled koji ima prirodne arome i nema aditiva. itd... Ne koristim jeftine dezodoranse, nego sa prirodnim kamenom iz DM-a, gelove za tijelo od Kneippa itd.
Radi se o kompletnoj promjeni kuta gledanja na dosadašnje stvari. 

-3-
Ne borite se s seborejom nego je pokušajte držati pod kontrolom.
Ovdje nema magične kreme i tablete koja će to lako odradit. Problem je složen jer je unutra. To je bitno da shvatite a ne da se slijepo držite krema koje obećavaju brda i doline.


Toliko od mene i lijepi pozdrav!

Broj komentara: 18:

  1. Viktore, drago mi je da si ti rijesio problem, ja nazalost jos uvijek mucim muku, i kosa mi je pocela opadati zbog seboreje. Kupio sam sad neki vichijev sampon za suhu perut, kazu da je dobar, medjutim tek kad sam dosao kuci shvatio sam da sam u dilemi da li ja uopste imam suhu perut ili je ona mozda masna. Kad citam na netu sta je jedna a sta drugo kao da imam karakteristike obje vrste peruti. Sta je ustvari seboreja, donosioc suhe ili masne peruti?

    Dario

    OdgovoriIzbriši
  2. Drago mi je da postoji blog sa ovom temom ( sa pametnim savjetima) , seboreja mi se pojavila prije 5 godina ali tek sam je nedavno počela shvaćati kao problem, čim sam dobila terapiju odmah mi se pogoršala te pojavila na mjestima gdje nije bila ,u ušima i iza uha, kao nekakvi crveni ožiljci na čelu npr., Medicinski sam djelatnik pa sam kortikosteroide odbacila nakon prvog tretmana. Za lice koristim micelarnu otopinu i La roche posay duo effaclar + koja savršeno uklanja te crvene točkice a i lice bude odlično, sada sam naručila Prunaks losion i nadam se da će pomoći jer do sada ništa nije, i inače se zdravo hranim te sam radila čiščenje jetre prirodnim kurama i gorkom soli( što je nešto najodvratnije što sam ikad pila i ne bih nikad ponovila) ali nekako vjerujem da nisam stanje bi bilo puno gore!

    Ivana

    Btw Dario ja sam pitala svog lječnika ni on nije znao objasniti suha/masna razliku...

    OdgovoriIzbriši
  3. Zahvaljujuci ovom blogu, stanje zadnjih godina je dosta bolje. Nekoliko zakljucaka koje sam izveo odavde i iskustveno:

    - Treniranje koze je kao i fudbalski trening - nemojte se iznenaditi da ako se zapustite nedelju dana da sve bukne bas kao kad biste i izgubili fizicku kondiciju.

    - Ne treba ni preterivati. Kreme koristim mozda jednom nedeljno ili mesecno, minimalno.

    - Seboreicna koza je MASNA. Nije suva. Ako je suva, to je znak da ste otisli u losiji stadijum. Kada je vratite na masnu, to je dobar znak da ste na pravom putu. Onda dolazi do prave borbe, a to je cesto ciscenje masnoce sa lica (opet ne preterivanje) pre nego sto se apliciraju prirodna sredstva - mleko i jogurt rade najbolje. Takodje, iznenadite kozu i esencijalnim uljima. Moze maslinovo ulje preko noci, ulje cajnog drveta je jako pa je dovoljna i kap za celo lice... Upravo sam zakljucio da zdrava masnoca koristi masnom licu, nije ni poenta stalno je odmascivati.

    - Morska so i sunce je neistrazen lek za seboreju. Ako ne mozete na more, napunite lavor vodom i morskom soli iz prodavnice, zagnjurite a onda se sunchajte na terasi.

    - O hrani i ne treba trositi rechi, sve je na blogu... Treba se istrenirati da se uziva u umerenoj meri svega, pa i cokolada i casa koka kole ponekad, a grickanje zdravog povrca, nutsa itd... da bude svakodnevna navika.

    OdgovoriIzbriši
  4. ja sam jedna od nas ,,sretnika" koji imamo saboreju, kod mene to inace odjednom bukne ali ono sto meni pomaze je krema kanesten, dva tri mazanja su dovoljna da se saboreja povuce, bar kod mene je takav slucaj.

    OdgovoriIzbriši
  5. Moji zakluck posle nekoliko god bore i eksperimentisanja je 1.STRES pa posle deset praznih mesta dolazi is hrana i td... posle stresa ili neke brige u vezi neceg, u organizmu dolazi do disbalansa u vidu spazma tj grca koji je kod nas koji imamo problem s kozom i dermatitis om na nivou stomaka, tj moze da bude povezan sa jetrom, sa crevima, a po mom dubokom ubedjenju je glavni problem debelo crevo.A mislim da gasovi u debelom crevu opterecuj jetru i tu nastaje igranka...zasto z caj pomaze? Bas iz tog razloga sto cisti debelo crevo od gasova, regulise crevnu floru i td...jogurt takodje, mogo bi jos puno argumenata da navedem ali treba puno zivaca za pisanje na tach tastatura.Siguran sam da ce ove info pomoci nekom i stratiti mu mnogo god lutanja i eksperimentisanja..

    OdgovoriIzbriši
  6. Anonimno1/9/14 12:46

    hipo:

    isprobao sam teoriju sa morskom vodom koja je donesena sa mora ( Herceg Novi).
    ujutro se umijem morskom vodom i na licu i ne vidim neke promene sem sto sad mazem lice sa Cu-Zn svaki 3-4 dan sto je pomak dok na prsima mi je skroz ne stala seboreja i nemogu da verujem :) .

    OdgovoriIzbriši
  7. Dragi moji bivši i sadašnji seboreičarski prijatelji..i oni koji će to tek postati ; mislim prijatelji...dugogodišnji sam protivnik seboree i borim se svim sredstvima protiv nje. to preporučam i vama....moj recept koji pomaže i drži situaciju pod kontrolom

    krećem..

    hrana: ja sam vegetarijanac/ vegan ( bez mesa, riba,jaja i mliječnih proizvoda) ali što se tiče kurkume preporučio bi ju svakome. žuto gorkasti prah koji se često nalazi u varivima i juhama. koristite svakodnevno jer je lijek za jetru. čajna žličica u usta i cugnete 2 dcl vode.

    jabučni ocat: jabučni ocat je odlično sredstvo za čišćenje organizma. Ocat raskida naslage masti i sluzi u tijelu i na takav način poboljšava zdravlje jetre, bubrega i drugih organa.

    pijte sokove, naravno ne ovo kupovo smeće ili gazirano. ako treba investirajte i kupite dobar sokovnik.

    povremeno postite ili svoju prehranu svedite na voće ili salate.

    probajte izbjegavati stres koliko je moguće, provodite puno vremena u prirodi. bavite se nekom fizičkom aktivnošću. bilo kojom, cjepajte drva ako treba.

    čaj: zeleni čaj - China sencha, navedeno je ovdje negdje na blogu,pijte ga, probajte. kupuje se u milleru.

    Kalinji - ulje crnog kima, od mnogih ljekovitih sredstava popuit jačanja imuniteta djeluje i protiv kožnih bolesti.Blagotvoran je za održavanje zdrave mikroflore želuca i crijeva, stimulira rad bubrega i jetre.

    Citrofit: Ekstrakt sjemenki grejpa. Preporučuje se za jačanje imuniteta, liječenje bakterijskih i gljivičnih infekcija, kod virusnih infekcija, astme te kao prevencija u sezoni gripe i prehlade

    Šampon: meni pomaže Ducray
    Ducray Squanorm šampon protiv suhe prhuti 125 ml.jpg.

    krema za lice: imam masnu kožu i 2 x dnevno tj, ujutro prije posla i navečer prije spavanja činim sljedeće. mlakom, toplijom vodom umijem lice, neutralnim šamponom kupljenim u dm-u isperem lice i opet umijem lice mlakom vodom, maknem šampon sa lica. ako se stvorila prhut probajte maknuti te suhe komadiće kože sa lica, bitno: obrišite lice isključivo na sljedeći način: imajte samo mali ručnik za tu stvar (lice) i nemojte trljati, brisati lice nego samo blago prislonite ručnik na lice, da se upije voda. u protivnom trljanjem opet iritirate kožu. tada stavljam kremu koja mi je pomogla a ona je: Euten ,nema kortikosteroida. kod mene naprimjer kad pustim bradu pomaže, ako imate ulje od kantariona- ali samo za taj dio kože, bradu.

    prehrana: jedite, još koliko toliko traje sezona - marelice, breskve ili nektarine. obiluje b komplexom, dobro za kožu. također, sušite koštice od marelice i lomite ih klještima za orahe ...i jedite. nećete valjda plaćati paketić puste novce u bio i bio dućanima...

    sada kada dođe jesen krenit se juhama od narančastih tikvi ili hokaido tikvi.

    i sretno...

    OdgovoriIzbriši
  8. svaka cast na ovom blogu jer mi je puno pomogao...po meni najbolji sampon koji mi smiri vlasiste i poslije kojeg se ne upali je Vichy Dercos...drzite se !!!!!

    OdgovoriIzbriši
  9. Ja sam relativno nova u ovom problemu sa SD, treba mi savjet, naime problem je poceo sa crvenilom gotovo neprimjetnim i peckanjem, kad sam otisla kod dermatologa od prve mi nije nista dao, tj dijagnoza nije bila seboreja, nego osteceno vlasiste, nakon toga, nedugo se pojavio problem peruti, tada mi je seboreja dijagnosticirana, (ne svrbi) i da lice mi je potpuno cisto, preporucen mi je oronazol, koristila sam ga neko vrijeme ali sam odustala, jednostavno mi je bio prejak, i kosa mi je opadala od njega, skuzila sam da je to prekomjereno lucenje povezano s pranjem kose, stisnula zube nisam prala kosu tjedan dana, i sad se vise ne masti cak i po 5,6 dana, perut je nestala sa samponom od cajevca, i sa crnim samponom, i obavezno 2 litre vode, ponekad sam znala staviti ulje nima i malo utrljati, takodjer pomaze :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Poštovani,

    i ja sam 18 godina provela boreći se sa seborejom, sve dok nisam pronašla iskusnu liječnicu homeopata. Objasnila mi je uzrok seboreje, konkretno na mom primjeru (da poznat je, naravno) i odmah mi rekla da će mi trebati 6 mjeseci do godine dana da je se riješim. Meni je trebala godina i 9 mjeseci, ali isplatilo se, jer evo već dvije godine koža mi je potpuno zdrava, a bila sam teški kroničar. Ugalvnom, promjena prehrane, uzimanje lijekova (isključivo biljnih i homeopatskih), kontrola svaka tri mjeseca i rezultat je tu! Najveća glupost je da je seboreja neizlječiva, to su vam priče za malu djecu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mozete li nam dati ime doktorice ili nekakav kontakt?

      Izbriši
    2. Anonimno8/4/15 08:56

      Dr Mirjana Kostov Došen u Rijeci

      Izbriši
  11. Anonimno7/3/16 20:35

    Pozdrav. Evo da se javim sa svojim otkricem koje me je spasilo u zadnjih 10 godina koliko muku mucim sa seborejom. Svrbez, ljuskice, crvenilo. Zimi pogotovo stanje mi je katastrofalno. Dugo godina sam koristila samo vichy dercos sampon jer mi je on dosad najbolje rezultate davao. No medjutim imam suhu kovrcavu kosu, koja je jos uz to tretirana pramenovima i trebao mi je manje agresivno sredstvo za pranje kose. Sasvim slucajno preko vitacost stranice narucila sam j.r liggetts sampon u sapunu sa uljem cajevca (zeleni). Ne sadrzi sulfate ni nikakve detrdzente, 100 posto cisti biljni sastojci. Cijena mu je oko 5 dolara i isplati se jer ga ima za sigurno 2 mjeseca. I nakon samo prvog pranja 90 posto vidljivih ljuskica uz tjeme se povuklo, svrbez je u potpunosti nestao. Provala ga je i moja majka koja pati isto od seboreje i njoj je isto pomogao. Eto probajte. Necete se pokajati!!!

    OdgovoriIzbriši
  12. Tek sam danas otkrila ovaj blog i stavrno ima puno korisnih informacija. Imam 25 god. a seboreju sam dolbila jos u pubertetu, tek sam pre 4 meseca prvi put otisla kod dermatologa, jer sam pre toga sve i svasta probala i nista mi nije pomoglo. Imala sam srece i stvarno sam nasla dobrog dermatologa, cim sam usla odmah mi je rekao da imam seboreicni dermatitis. Za to trenutno nema leka , ali se moze uspesno kontrolisati, a kod nekih se u potpunosti povuce. Rekao mi je da mi nikakve kreme nece pomoci na duze vreme, a mnoge ce mi stanje i pogrosati, tako da samo moram da vodim racuna o higijeni lica do kraja zivota u vidu umivanja Sebamed sapunom 5.5ph ujutru i uvece, i to je to. Evo, cetvrti mesec i zaista perutanje i ljsupice su se u potpunosti povukle, imam jos uvek blago crvenilo, ali nadam se da ce se i to vremenom povuci. Prvih par nedelja imala sam osecaj da mi sapun malo isusuje lice, ali za manje od mesec dana je taj osecaj prosao i sapun je poceo da radi svoje. Sto se tice kose, prepisao mi je selsun blue, i stvarno mi je posle 2 pranje perut nestala i neprijatan svrab, ali ubrzo je pocela kosa jako da mi se masti od sampona , tako da cu njega verovatno prestati da koristim kad ga istrosim. Sve u svemu zadovoljna sam sa dosadasnjim rezultatima, kod mene je seboreja nasledna(tata i deda imaju) i posle toliko godina znam koji su mi najveci okidaci za crvenilo (zima, stres, slatkisi, alkohol, mleko). Ovde sam dosta korisih stvari procitala i planiram da pocnem da pijem propolis i zeleni caj, jer mi je cilj da prirodnim i zdravim putem kontrolisem ovu bolest a ne kremama i samponima. Za kosu sam citala jednu uspesnu studiju o delotvornosti meda tako da planiram da je isprobam kad potrosim selsun.(http://www.skindrone.com/2014/11/basics-of-treating-seborrheic-dermatitis-with-raw-honey/ ) Toliko od mene :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Pozdrav Viktore, vec duze vreme ne pises nista, samo sam hteo da pitam da li se nesto promenilo i kakvo ne tvoje stanje? Ima li nekih novosti i boljitaka?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav! Da li ima nekih noviteta, godinama vec nema novih komentara?

      Izbriši
  14. Bok, moje ime je Nira. Godinama sam bila u vezi s Andersonom, ali on je prekinuo sa mnom. Pokušao sam sve da ga vratim, ali sve je bilo uzalud. Stvarno sam ga željela natrag zbog ljubavi koju gajim prema njemu. Svašta sam ga molila, obećavala, ali on je odbijao. Objasnio sam svoj problem svojoj prijateljici, a ona je predložila da kontaktiram čarača koji bi mi mogao pomoći da bacim čaroliju da ga vratim. Iako nikad nisam vjerovala u čarolije, nisam imala drugog izbora nego pokušati. Pa sam poslala e-mail čaraču, a on me uvjeravao da će sve biti u redu za tri dana i da će mi se bivši vratiti. Začudo, dogodilo se to drugog dana oko 16 sati. Bivši me nazvao, ispričao se za sve i rekao da me želi natrag jer me jako voli. Bila sam tako sretna i vratila sam mu se. Ponovno smo počeli sretno živjeti zajedno. Obećao sam svima za koje znam da imaju problema u vezi da ću ih uputiti na jedinog istinskog i moćnog čarača koji mi je pomogao s mojim problemom. Ako trebate njegovu pomoć, možete mu poslati e-poštu na babawalewiseman01@gmail.com On nudi razne vrste čarolija, uključujući ljubavne čarolije, čarolije za izgubljenu ljubav, čarolije za razvod, čarolije za brak, čarolije vezanja, razbijanje čarolija, protjerivanje voljene osobe iz prošlosti , čarolije za unapređenje na poslu, čarolije za zadovoljstvo i lijek za sve bolesti od kojih bolujete. Obratite mu se za trajno rješenje bilo kojeg problema koji imate.
    putem babawalewiseman01@gmail.com WhatsApp +2348136951551 viber: +2348136951551

    OdgovoriIzbriši